יום שלישי, 4 בדצמבר 2012

טיול בעכו ׀ טיולים בעכו ׀ סיורים בעכו העתיקה

לטייל בעכו מעולם לא היה כל כך פשוט. העיר עם ההיסטוריה העשירה מספרת את סיפורם של האישים הגדולים ביותר שחיו ושעיצבו את ההיסטוריה. טיול בעכו חושף בפניכם מבנים עתיקים שהשתמרו באופן מופלא ומאפשרים להביט על החיים הקדומים בעיר לאורך תקופות שונות.

העיר עכו קדושה לחמשת הדתות המרכזיות וככזו, נבנו בה מבנים מפוארים שהם גולת הכותרת והגאווה של כל דת. מסגד אל ג'זאר המפואר, בית הכנסת  התוניסאי "אור תורה" שבו מספר הפסיפסים הגדול בעולם וחלונות ויטראז' רבים, מקדש הבהאיים עם הגנים המרהיבים, שהוא המקום הקדוש ביותר לבני הדת הצעירה בעולם.

נמשיך לאולמות האבירים המפורסמים שהשתמרו באופן מושלם. האולמות שימשו את האבירים למנוחה ולהתכנסות ומכילים אלמנטים מיוחדים כמו גרם מדרגות שנבנה במיוחד כדי לאפשר לאבירים הרוכבים על סוסיהם לטפס בו ברכיבה.
נכנס לסיור במוזיאון אסירי המחתרת השוכן במצודה ההוספיטלרית, שם נמצא כלא עכו המפורסם שבו חדר עולי הגדרום. הכלא פעל בתקופת השיטלון העות'מאני ובתקופת המנדט הבריטי. נכיר את האישים החשובים שנכלאו בו ואת אלו שהועלו לגדרום.
נדבר על הפריצה לכלא עכו בפעלה של ארגון האצ"ל בשנת 47, שבמסגרתה נפרצה חומת כלא עכו ואפשרה לאסירים רבים להימלט ממנו, ביניהם גם 27 אסירים מארגוני האצ"ל והלח"י.


נמל עכו - מגדל הזבובים

נבקר במוזיאון אסירי המחתרת שבמצודה ההוספיטלרית, שם נמצא כלא עכו המפורסם שבו חדר עולי הגדרום. הכלא פעל בתקופת השילטון העות'מאני ובתקופת המנדט הבריטי. נכיר את האישים החשובים שנכלאו בו ואת אלו שהועלו לגדרום.
נדבר על הפריצה לכלא עכו בפעלה של ארגון האצ"ל בשנת 47, שבמסגרתה נפרצה חומת כלא עכו ואפשרה לאסירים רבים להימלט ממנו, ביניהם גם 27 אסירים מארגוני האצ"ל והלח"י. נבקר במוזיאון אוצרות בחומה המציג את פני העיר עכו כפי שהיו בתקופות עתיקות, עם דוכני שוק ובתי מלאכה ממש כמו בעברה הרחוק של העיר.

משם נמשיך אל מוזיאון עוקשי לאומנות, שם מוצגות תערוכות מתחלפות של ציורים וצילומים. ממוזיאון עוקשי נעבור אל החאן המרהיב שבנה אל ג'זאר ועשה את דרכנו למטה, אל מערכת מערות הטמפלרים. המערות פרוסות מתחת לעיר ויוצרות "עיר תחתית" מסועפת עם אולמות ומקומות מסתור שהדמיון יכול להפליג בהם למחוזות עתיקים ורחוקים.


נצא אל השוק הצבעוני המוביל אל נמל עכו העתיקה. השוק מציע מגוון סחורות צבעוניות מפירות וירקות ועד קישוטים ובדים. רחוב האבן שלאורכו נפרס השוק מוביל אל נמל עכו, שם דייגים באים ויוצאים עם סירות דייג קטנות ואחרים מאפשרים לצאת לשייט בסירת זכוכית ולראות את חיי הים העשירים שבמזח.
לאחרונה התגלה נמלה העתיק של עכו ממש מעבר לחומות העיר בתוך הים, והחל מבצע מורכב לגילוי שרידי הנמל על ידי רשות העתיקות.

הסיורים בעכו מגוונים מאוד ומציעים עולמות תוכן רבים. ניתן לתאם סיורים מודרכים מראש, או לצאת לסיור עצמאי בעיר באמצעות מכשיר הסמארטפון שיובל אתכם בנוחות לאורך אתריה של העיר וקבלת מידע על כל אתר לאורך המסלול.

לתיאום סיורים וביקור במרכז המבקרים צרו קשר בטלפון - 04-9918867

באתר הבית של "עדכה - פנים לעכו"  בלחיצה כאן

הצטרפו לדף הפייסבוק לצפייה במסלולי טיול בעכו ובגליל המערבי - לחצו כאן

מפת אתרי תיירות בעכו - לחצו להגדלה










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה