יום חמישי, 25 באוקטובר 2012

סיורים בעכו העתיקה – סיור מעל ומתחת לעיר הצפונית (מתאים לטיול חורף)


רבים שואלים היכן מומלץ לסייר בעת טיול בעכו העתיקה? המגוון הרי כה רחב. אולמות האבירים, חומות עכו, החמאם התורכי, כנסיית סנט ג'ון או מסגד אל ג'זר הם חלק קטן מרשימה ארוכה של אתרים היסטוריים מרהיבים שתמצאו בעיר עכו. מלבדם תמצאו בעיר העתיקה גם את השוק והנמל המפורסמים, המזח המרהיב ומגוון מסעדות ואטרקציות כמו סירות זכוכית וחוף ים גדול ונקי.

את הסיור בעכו העתיקה מומלץ להתחיל דווקא מלמטה, מעכו שתחת לאדמה. בתקופת הצלבנים נפרסה תחת עכו מערכת מערות תת קרקעיות שחיברה בין אולמות ומבנים ששימשו את האבירים ששכנו בה.
קשה להציע מסלול מוגדר לכולם, בשל ריבוי האתרים וההעדפות האישיות של כל מטייל או קבוצת מטיילים. 
אולמות האבירים (בתשלום) הם אתר מצויין להתחיל בו את הטיול ביום חם או קר ולטייל בין האולמות ששימשו את אבירי המסדר הצלבני לשינה, טקסים ולאכילה. אולמות האברים התגלו רק ב- 50 השנים האחרונות. לכן הם מכוסים בריצפתה של מצודת עכו אשר שימשה בתקופת השלטון התורכי והבריטי כמקום מושב השליט וכבית הסוהר. כיום שוכן בחדרי המצודה העליונים מוזיאון אסירי המחתרת.

יש לכם שאלה לגבי סיורים בעכו? שאלו אותנו בדף הפייסבוק של מדרשת הגליל המערבי. לחצו כאן למעבר.


נמשיך למעלה, אל האולמות העליונים שיובילו אותנו לקריפטה, שהוא אולם ענק ששימש כחדר אוכל וחדר טקסים. בגובה 40 מטר מעל פני השטח, נגיע אל מוזיאון אסירי המחתרת (בתשלום סמלי), שהיה מבצר במאה ה-18 ושימש בהמשך כבית סוהר בו ישבו פושעים פליליים כמו גם מורדין וגולים פוליטיים מרחבי האימפריה העות'מנית. בין המפורסמים באסיריו הוא הבהא – אללה, מייסד הדת הבאהית שגם קבור בעיר בגן הבאיים היפייפה. בתקופת המנדט הבריטי נכלאו בו גם אישים כמו זאב ג'בוטינסקי, שנלחם על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל.

רוצים לקבל מידע על סיורים קרובים או פעילויות מיוחדות שאני מציעים למסיירים בעכו העתיקה?
בקרו באתר של "עד-כה" המכל המון מידע נוח ונגיש על סיורים ופעילויות בעכו. לחץ כאן לפתיחת האתר.


עכו שוכנת בעמק הצפוני של עמק החוף ומתאפיינת בחוף ים יפה, שהוא הנקודה הצפונית האחרונה אליה מגיע החול הדק משפך הנילוס. לעיר עכו פנים רבות, והיא בנויה ברבדים שהשתמרו כמעט בשלמותם. ארבע דתות מצאו בה משכן והותירו בה חותמן: בתי הכנסת של היהודים, הכנסיות המפוארות בשכונות הנוצרים, המסגדים רבי הפאר של המוסלמים וגן הקבר של בההא אולה, מייסד דת הבהאיים.

העיר עכו מארחת פסטיבלים רבים במהלך השנה הממלאים את רחובותיה בשלל אופנים וסוחרים המציגים בה את כישוריהם וסחורותיהם בנוסף לאירועים הקבועים כמו פסטיבל לתיאטרון אחר המתקיים בסוכות ופסטיבל ווקליזה בחול המועד פסח. זוהי חגיגה אמתית לחובב תרבות ומוזיקה שבאים ליהנות מהסמטאות הציוריות, האוכל המיוחד, מצגי ומופעי הרחוב וכל מה שעכו מסוגלת להציע לאורחיה.

לפרטים והרשמה לכל הטיולים בעכו ובגליל המערבי
טלפנו למדרשת הגליל המערבי – עכו
04-9918867
או באתר: http://visit-akko.com/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה