יום ראשון, 30 בספטמבר 2012

טיול בצפון ׀ סיור בצפון: סיורי סתיו וציפורים נודדות בגליל המערבי


"זה היה עם בוא הסתיו
הוא אותה כל כך אהב
היתה יפה כמו בשירים
כמו בסתיו הציפורים."
יורם טהרלב

טיול וסיור בצפון בעונת הסתיו מזמנים אפשרות נהדרת לצפות בציפורים הנודדות ובציפורי הקבע המתחילות את עונת החיזור ונהנות משפע המזון. מדרשת הגליל המערבי –עכו מגישה לכם המלצה לסיור בצפון, בפארק אפק וב-כרי נעמן וצפייה בציפורי השיר ובעופות המים הנודדים והקבועים.

סיור בצפון: ציפורים נודדות, גשם ומים

זה הזמן לצאת לסיור בצפון. נדידת הציפורים בתקופה זו של השנה (החל מהשבוע האחרון של החופש הגדול - השבוע האחרון של חודש אוגוסט - ועד סוף חודש אוקטובר) מביאה לאזור הצפון את נדידת הסתיו הגדולה. ציפורים מארצות הצפון ביבשת אירופה וביבשת באסיה נודדות דרך שמי הארץ אל ארצות הדרום ביבשת אפריקה.
רבות מהציפורים הנודדות עוצרות למנוחה וסעודה לקראת המסע הגדול לאזורים חמים.

סיורים בעקבות עופות הסתיו בצפון

סיורים בעקבות הציפורים הנודדות בצפון הם רעיון נפלא ליום טיול בצפון עם המשפחה.
סיורי "גשם, מים וציפורים נודדות" מתקיימים בתאריכים ל' תשרי 16.10.2012 וב- ח' חשוון 23.10.2012 בפארק אפק ובכרי נעמן שבגליל המערבי.

שמורת עין אפק

הסיור מתחיל בשמורת עין אפק, שהיא פינת חמד רטובה במישור החוף הגלילי והיא מקום שאינו מוכר לרבים.
השמורה כוללת את מקורות נחל נעמן, ומהווה שריד לביצות קדמוניות אשר כיסוי את אזור הקריות.
שמורת עין אפק מהווה בית גידול לצמחי מים רבים הנהנים מהמעיינות הנובעים בה כל השנה וכן לבעלי חיים רבים השוכנים בה דרך קבע, כמו הצב הרך והתאו (ג'מוס) אשר הושבו לשמורה במסגרת תהליך שימור החיי באזור.

השמורה הצפונית מאכלסת מגוון רחב של ציפורים הנהנות מהמזון הרב ומהבידוד המאפשר להן לקנן בלי חשש. במהלך סיור בשמורה ניתן לצפות במגוון של ציפורי המים והיבשה המקננות, הקבועות הנודדות. מחד נוכל לצפות בפשושים ובצפויות ומנגד בעופות המים כ-אנפות, ברכיות, מגלנים, סקסקים ועוד.

כרי נעמן

נסייר בכרי נעמן. נחל נעמן החוצה את עמק עכו, היה אזור מזוהם בעבר ולאחר שנים של שיקום ופיתוח הוא קיום ריאה ירוקה להולכי רגל ורוכבי אופניים. נצא לסיור ונצפה בציפורי השיר ובעופות המים החיים בשמורה. הדיות השחורות המתכנסות לקראת הערב הן מחזה מרהיב שחייבים לראות.
מסלול הסיור בכרי נעמן מתאים לכל הגילאים, למשפחות עם ילדים ולמוגבלים בתנועה.
לאורך מסלול ההליכה יש פינות מנוחה בסמוך למים, ומומלץ לעצור מידי פעם ולהאזין לציצם של הציפורים הפוקדות את המקום בכל שעות היום.

עוד מידע שכדאי לדעת על הסיורים:

רמת קושי: מתאים לכל גיל. הסיורים בליווי אוטובוס ממוזג.
איסוף: מצומת הצריף, ק. חיים.
עלות למשתתף בסיור בודד: 160
עלות למשתתף ל-3 סיורים:420
עלות סיור לזוג: 300
הדרכה בסיורים: הדרכה ע"י מדריך מקצועי וכן במידת הצורך מדריך/ מרצה המומחה לתכנים התאם למהות הסיור.
ציוד: על המשתפים להצטייד במזון ושתייה למהלך הסיור. תתכן אפשרות לרכישת ארוחה מרוכזת, על אפשרות זו תינתן הודעה בשליחת הפרטים המוקדמים לגבי הסיור. בכל סיור יש להצטייד בנעליים סגורות, נוחות להליכה.
דמי כניסה לאתרים: בסיורים מסוימים תיתכן כנסיה לאתרים בתשלום, התשלום ע"ח המשתתפים, בשליחת הפרטים המוקדמים לגבי הסיור תינתן הודעה לגבי כנסיה בתשלום.

לפרטים והרשמה לסיורים:
מדרשת הגליל המערבי - עכו  04-9918867
מייל: misrad.mgm@gmail.com
אנחנו בפייסבוק: מדרשת הגליל המערבי - עכו




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה