יום חמישי, 6 בספטמבר 2012

סיורי סליחות ועוד - סיורי סתיו / חורף בעכו ובטבריה


הימים הנוראים מבשרים זמן סליחות מרננות המגיעות ממעמקי נפש. תקופת חגי תשרי וראש השנה הם גם זמן מצוין ללמוד ולהכיר את סיפורי המורשת היהודית ואת האתרים החשובים הממחישים אותם.

סיורי סליחות הפכו מיזמן מפעילות יחידים לפנאי איכותי המתאים לזוגות, חברים וקבוצות ומיטבי לכת הרוצים להכיר פנים נוספות בארצנו. מדרשת הגליל המערבי תחת מחלקת "עדכה" מגישה סיורים איכותיים בעכו והגליל המערבי ומזמינה אתכם להכיר את האנשים והמקומות הנמצאים ממש מתחת לאף ושלא ידעתם את סיפורם המופלא.

עכו העתיקה מספרת את סיפורי המורשת של העם היהודי שחיי בה כבר לפני כחמשת אלפים שנים.

העיר שהיוותה בתקופות ההיסטוריות מרכז חשוב לעמים רבים השאירה אתרים וסיפורים המגלים לנו את אותם אלה שלא ידענו בהכרח שסימנו את עכו כנקודת ציון בחייהם כמו הרמב"ן עם חותמו והאגרת אותה כתב, ר' נחמן מברסלב, יונתן החשמונאי, ר' חיים הפרחי והרחמ"ל – בעל המסילת ישירים, שבית הכנסת העתיק על שמו שוכן בעיר.

סיורי סליחות המתקיימים בעכו בחודש תשרי , בהדרכת מחלקת "עדכה" של מדרשת הגליל המערבי, כוללים סיור אל נקודות רבות ברחבי העיר העתיקה כגון: החומה המזרחית, שער היבשה, החאנים, הנמל, הטיילת ע"ג החומה הפיזאנית והמגדלור ועוד...
תוך הסתכלות על הנקודות היהודיות לאורך ההיסטוריה.
בסיום הסיור מתכנסים לאמירת סליחות באחד מבתי הכנסת בעיר.

גם העיר טבריה וסביבתה הקרובה מכילים אוצר חשוב של מורשת יהודית. העיר טבריה היא אחת מהערים העתיקות בארץ ישראל, וככזו היא מכילה בתוכה אלפי סיפורים המלווים את היסטורית העם היהודי לאורך הדורות, לצד אתרים חשובים הקיימים בסביבתה.

סיור הסליחות בטבריה מתחיל דווקא מחוצה לה, במפעל לייצור שופרות בדרום הגולן, משם ניסע ליער שוויץ לתצפית על הגולן והעמק, המשך הסיור כולל ביקור בקבר ר' מאיר בעל הנס, בבי"כ עבולעפיה, הטיילת והרובע היהודי העתיק, הגן הארכיאולוגי, קבר ר' עקיבא וקבר הרמב"ם.

במהלך הסיור נדבר על טבריה של ימי המשנה והתלמוד, הפיוט העברי הקדום והניקוד הטברייני הייחודי.
נכיר דמויות שסיפורם מתקשר עם טבריה כמו ר' עקיבא, ריק לקיש, משפח ר' אשר (מבעלי המסורה) ועוד. נשמע עלילות חסדים אשר הביאו לטבריה חכמים ורבנים שחלקם אף קבורים בעיר. נשמע על מעסי ניסים של צדיקי וחכמי טבריה, ביניהם ניתן למצוא את ר' נחמן מהרודנקא (סבו של ר' נחמן מברסלב). נכיר את מנהג העלייה לקברי צדיקים ותפילה בהם ועל הסגולות המיוחסות להם. נדבר ונכיר את בארה של מרים, המסתתרת על פי המסורת בתוככי הכנרת... בסיום הסיור נאמר סליחות באחד המקומות הקדושים בעיר טבריה.

סיורי הסליחות בעכו מתקיימים בתאריכים: כ'ו אלול 13.9 ו- ד' תשרי 20.9 בשעה 08:30.
האיסוף מצומת הצריף ק. חיים.

סיורי הסליחות בטבריה מתקיימים בתאריך: ה' תשרי 21.9 בשעה 08:30.
האיסוף מצומת הצריף ק. חיים.

מדרשת הגליל המערבי - עכו 04-9918867





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה