יום ראשון, 13 במאי 2012

טיולים בצפון: בעקבות סיפורו של נמל עכו


הוא שימש כמרכז ראשי לשינוע סחורות במזרח הקדום, צורתו אינו מעשה ידי אדם וגם כיום הוא פעיל ומהווה נקודה מוצא נהדרת לסיורים בעכו או טיולים בצפון. מדריכי מדרשת הגליל המערבי ממליצים על טיול בנמל עכו עם המון היסטוריה, דגים טריים לארוחת צהריים והרבה ים בעיניים שעושה טוב בלב.

"הסהר הפורה" - כך נקרא האזור עליו ממוקמת ארץ ישראל. אחד ההסברים לשם הינו שאזור זה מוקף מכל עבריו בנהרות וימים אשר הפכו אותו במרוצת הזמנים למרכז חשוב להתפתחות תחומי חיים שונים כמו כלכלה, עיור, תעשייה ומסחר, אמנות, מדע, כתב ודת.

התורם העיקרי להפיכתה של ארץ ישראל לנתיב מעבר סחורות כה חשוב היא העובדה שהמבנה הגיאגרפי שלה שימש כגשר יבשתי יחד עם ערי נמל בין לאומיות הפונות אל הים התיכון. נהרות רחבים לא עברו בישראל, ולכן ערי הנמל שקמו לאורך חופיה שימשו מרכזים חשובים למסחר ולשינוע צבאות. דרכי היבשה הותאמו לתנאי האזור והיו זקוקות לתחזוקה שותפת; בזמנים של שגשוג כלכלי נסללו ונסתעפו, ובתקופת שפל נזנחו ונהרסו. לעומתם ערי הנמל נותרו תמיד מתוחזקות ומיושבות בגלל חשיבותם האסטרטגית. בצמתי הדרכים הבין לאומיות נבנו ערי מסחר חשובות. עיר הנמל בצפון הארץ היתה עכו, ממנה התפצלו הדרכים לכל מדינות האזור ובו נפגשו "דרך הים" האורכית, עם הדרכים היבשתיות האוריות שהובילו לבקעת הירדן ודמשק.

הנמל על מיקומו הנוכחי מוזכר כבר במגילות פיניקיות מהמאה ה-5 לפנה"ס שנמצאו באחד משוברי הגלים בנמל. גילויים מתקופות מוקדמות יותר מצביעים אף הם שעכו הייתה עיר הנמל החשובה ביותר בארץ ישראל. בשל עלית הימים חלקים קדומים של נמל עכו שקועים כיום מתחת לפני הים וניתן לראות חלק מצריכי החומות ששרדו מבצבצים מתוך המים. המפורסם שבהם הינו "אי הזבובים", שהיה מבנה מבוצר הניצב על אי קטן שהיה פעם סופה של סוללת מזח ששימשה לעגינת ספינות. את שמו המוזר, קיבל מבנה מהצלבנים הראשונים אשר הגיעו לעיר וטעו לחשוב את עכו לעקרון הפלישתית ואת המבנה למקדשו של האל בעל זבוב.

כיום תוכלו לצאת לסיור בעכו המשלב ביקור בנמל ובמזח. הנמל מציע היום מגון פעילויות שניתן לשלב במהלך טיול בעכו כגון, שייט בסירות זכוכוית, ביקור בשוק הצמוד בו ניתן לרכוש דגים טריים שאפשר לצלות על המנגל, סיור בחומות העיר העתיקה ותצפית על קו אופף עצום הנשקף מכל נקודה בה עומדים לאורך הנמל.


כל מסלולי הטיולים והסיורים שאנו מציעים זמינים עבורכם באתר הבית של "עדכה - פנים לעכו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה